2008. december 10., szerda

Patagonia - Buenos Aires

December 8an du 3ra ertunk vissza Bariloche-ba.
Merleg : Patagonia felfedezese (minden fontosat es szepet sikerult megneznunk, az allitolag feledheto Tuzfold kivetelevel), 8 ejszaka vadkemping (vagy kocsiban alvas), 1 ejszaka kemping "Raulnal", 4500 km kocsival, ebbol kb 1400 km kavicsos uttalan utakon...
Rengeteg hatalmas hegy, a vegtelen pusztasag, a pampak, sok allat, lama es strucc (fele), gyonyoru naplementek...

A kocsi utolso elotti nap megadta magat, a motort vedo fem-lapot tarto egyik pant leszakadt egy nagy ko miatt, igy ezt egy kis faluban 25 pesoert megjavittattuk (meg kellett hegeszteni).
De mikor a kocsit visszaadtuk, ezt nem vettek eszre, s ezt leszamitva szerencsere nem esett egy karcolas sem a kocsin.

Bariloche-ban elobb megvettuk a jegyet a masnap reggeli buszra Buenos Aires-be, majd beultunk egy internetkavezoba, ahol teljesen veletlenul (de mint tudjuk, veletlenek nincsenek..) osszetalalkoztunk Galien marciusban megismert haverjaival, egy svajci parral, akikkel bejarta fel Laoszt, s akik azota is utazgatnak. Megbeszeles nelkul talaltuk magunkat ugyanazon foldresz, ugyanazon varosanak ugyanazon netkavezojaban!
Persze nagy beszelgetes, kozos vacsora lett a vege (feledheto steak).

Majd este 10 utan visszabuszoztunk a palyaudvarra, mivel nem akartunk sok penzt fizetni a szallasert (kemping a varosban nem leven), s du kineztunk egy jo kis bozotost a pu mellett...
Hat itt vertuk fel nagy suttyomban (mivel a vadkemping tilos ARgentinaban elvileg), az utolso buszt jelzo hangosbemondo elhalo hangjara a satrat.

Egesz jot aludtunk (eltekintve a kis zajoktol, amikre mindig felriadtam).

Masnap reggel cicamosdas a wc-ben (ugyebar mar megint 2 napja nem zuhanyoztunk), majd 9.30kor felszalltunk a buszra, ami nagy pozitiv meglepi volt.

Lehajthato ulesek (aggya), 2x hideg kaja, 1x meleg vacsora, mindez a 21 oras buszut kenyelmesse tetele vegett (meg is tehetik, a 220 pesos jegyarert! = 54 euro).

A buszut hamar eltelt, s ma reggel 6kor mar arra ebredtunk, hogy a busz Buenos Aires-t korulvevo autopalyarengetegben szaguldozik.
7.30ra ertunk a Retiro palyaudvarra.

Mivel eleg borus ido volt, s Galien nagybatyja nem valaszolt, hogy tudunk-e baratoknal aludni, ugy dontottunk, hogy meg ma, rogton indulunk az Iguazu vizeseshez Eszakra.
Megvettuk a jegyet, a du 5 oras buszra, majd a nagyhatit a csomagmegorzoben hagyva elindultunk a belvaros felfedezesere, de elsosorban egy zuhanyzo keresesere, mert mar tobb, mitn 3 napja nem furodtunk, s veszesen kezdett erzodni ez a teny borunk tapadasi egyutthatojan... :)

Sem a palyaudvaron, sem a vonatallomason, sem a kozeli benzinkutnal... :( sehol nem talaltunk zuhanyt.
Nagy elkeseredesunkben elindultunk a belvaros fele vezeto utcakon, s egesz "veletlenul" belebotlottunk a Francia Kulturalis intezetbe.
Itt megkertuk a recepciost, hogy segitsen nekunk, mire o persze nem tudott zuhanylehetoseget, de kozben a portasneni volt olyan kedves, hogy felajanlotta, hogy nala, az o lakasaban, (ami az intezet utolso emeleten van) le tudunk zuhizni!
Isteni segitseg volt, s nagyon jol esett a nagy zuhany, hajmosas, tiszta ruha.

Majd igy boldogan elindultunk vegre vegleg a belvaros fele.

Buenos Aires akar egy spanyol nagyvaros is lehetne (pl Madrid), eltekintve a felhokarcolok, uveggel boritott modern epuletek nagy szamatol. Modern varos, teljesen europai.

Par oras setalgatas utan faradtan beestunk egy "annyit ehetsz, amit akarsz 19 pesoert" etterembe, s degeszre ettuk magunkat (isteni kajaval, sult husokkal, desszerttel, zoldseggel, salataval, gyumolccsel... - bocs, hogy ezt igy emlitem, szuperlativuszkent, de a tobb napi szendvics, s ravioli utan ez nekunk a kanaan volt!)

Majd vissza a pu-ra, s azota netezunk, de immar az utolso perceket hasznaljuk ki, mivel fel ora mulva indul a buszunk a Brazil hatarhoz.

Nem tudom, hogy onnan tudunk-e netezni (gyanitom, hogy igen), de mindenesetre 15 vagy 16an jovunk vissza Buenos Aires-be, s itt Galien csaladi baratjanal fogjuk eltolteni az 5 utolso napunkat.