2008. november 7., péntek

Cusco - csutortok


Reggel 7kor keltem (G. meg aludt, mivel o ejfelig az ujabb filmjen dolgozott - amit sajna nem hiszem, hogy fel fogok tolteni, mert kb 2 orat venne igenybe a feltoltes), s kipihenve pattantam ki az agybol. Mivel elhataroztam, hogy megsporolva a 25 solos belepot a katedralisba, megnezem a mise alatt.

Igy is tettem. Szikrazo napsutes, friss levego, gyonyoru szinek es fenyek fogadtak. Az utcakon egyenruhaba oltozott kis diakok igyekeztek a suliba, reggeli hangulat.
Elobb a San Blas negyedbe masztam fel, ami a mi negyedunk (dombunk) mellett van, mert az allitolag csodaszep (belulrol) San Blas templomot akartam a mise kozben megszemlelni. De sajna zarva volt, mint egy lamajat eteto asszonytol megtudtam, csak 9kor lesz itt mise.

Igy lesetaltam a foterre, s halisten a katedralis nyitva volt.
Hat ez micsoda csodaszep! Nem csinaltam fotot, mert mise alatt ugye tilos, meg turistanak fizetni kell, igy ugy tettem, mintha a vallasos elet hozott volna be.
De kozben nagyokat csodalkoztam, a szepen faragott stallumokon (faszekek, padok, ahol a papok ultek), a regi faoltaron, az uj, szinezust jelenlegi fooltaron, s ok aranyozason (ami megsem tunik nyomasztoan soknak), a fekete Jezus-szobron, s a szep, feher, gotikus hatast mutato boltozaton (egy izig-verig barokk templomban!).

Utana boldog mosollyal folytattam felfedezo setamat a varos masik vege fele. A Szent Ferenc templomot neztem meg, ami semmi kulonleges elmenyt nem jelentett, ellenben visszafele a Compania templom melletti kolostort elfoglalo egyetem kerengoje nagyon szep volt. Plusz erdekes, mert egyben az egyetemi eletbe is bekukkantottam.

Eztan ismet felmasztam a San Blas templomhoz, ami most mar nyitva volt, am mise nuku, ellenben fizethettem volna belepot. De mivel mar fel 9 volt, ugy gondoltam, sietek inkabb haza, felkelteni Galient, mert gyomrom korgasai arra figyelmeztettek, hogy e reggeli kis frissito seta alatt megeheztem.

Igy ismet klassz reggeli a szikrazo naputeses teraszunkon, ezuttal kakaoval (mivel egy kozertben vettem igazi kakaoport). Utana kartyacsata, s delelott vegen elindultunk ujabb bolyongasainkra a varosban.

Elobb a tegnap felfedezett kaja-utcaba mentunk, ahol vegre nem csirket arultak, hanem Chicharron-t (ha jol emlekszem), ami egy perui specialitas. Ezt ettuk amugy Chinchero-ban, a csaladnal a faluban is vacsira. Olyan, mint a sertesoldalas, krumplival,lilahagymaval.. isteni.

Mivel itt egy adagot ettunk (6 sol) seta utan ismet a piacon talaltuk magunkat, ebed masodik fele (nyammyam), bevasarlas.



Majd egy nagyon erdekes templomba kukkantottunk be, a piactol nem messze. A nevet nem tudom, de nem hiszem, hogy valaki emiatt ne tudna aludni... :)
Az egyik fala teljesen tukorrel volt kirakva, a masik tok csupasz, hatul meg egy raccsal elzart reszen oreg apacak ucsorogtek (gondolom imadkoztak), de olyan mozdulatlanul, mint a mumiak.

Eztan internet (es idegeskedes)...
Majd a Compania templom megtekintese, s en ezutan bementem az Inka Muzeumba, ami az archeologiai muzeum. Leven, melyiteni akartam inkakrol valo tudasomat. Nagyon erdekes anyaggal rendelkezik a muzeum, akit erdekel, otthon reszletesen meselek rola ;)

Mivel ismet beborult (ilyen csodas szineket produkalva), 6 utan ismet egy netkavezoba tertunk be (ill G. mar itt mulatta az idot, mig en a muzeumot jartam be).
S talan most sikerul maradandot alkotnom, remelhetoleg oromotokre.


Nincsenek megjegyzések: