2008. november 8., szombat

Cusco - utolso napunk

az ejszaka kalandos volt.
Mivel este elfogyott a vizunk a vacsihoz, s G. nagyon szomjas volt, csinalt maganak vizet a csapvizbol, Aquatabs-ot tett bele (ami elvileg fertotleniti). De szerintem a szornyu minosegu, szuretlen, nagyvarosi viznek nem eleg az aquatabs (ezt mondtam is neki, de csak nevetett).
Aztan ejjel arra ebredtem, hogy szegeny mindent kipakolt a wcbe.. :(
aztan hajnalban alul is kijott minden... na nem reszletezem a kinjat, lenyeg, hogy egesz delelott agyban volt, 2kor ebresztettem.

En meg reggel elmentem kozertbe vizert, meg narileert neki, majd nyugis reggeli a teraszon -egyedul persze. Aztan vettem kekszet neki, majd elindultam felfedezni ujbol a San Blas negyedet. Bementem a templomba is (15 sol!), ahol csodas fafaragasok vannak. Pl a szoszeket egy darab fabol faragtak ki (ritkan latni ilyen reszletes, diszes faragast), 24 ev alatt! Gyonyoru faragott ajtok (sekrestye pl), szep olajfestmenyek, szep oltar... minden nagyon szep. Fenykepezni nem lehet, de azert en csinaltam nehany fotot titokban :)


Aztan setaltam a negyedben, ami kezmuveseirol hires.


Be is neztem egy muhelybe, ahol a mester (aki 30 eve meghalt, de azota fia viszi a boltot) hosszu nyaku (a lamakrol mintazott) alakokat formalt, madonnak, szentek, a szent csalad... foleg vallasos temaju.


Majd lesetaltam - egy uj utvonalon, felfedezve uj reszet a varosnak - a postara (feladando a pisac-i vasaron vett dolgokat), de egy kg-ot tobb mint 30 dollarert lehet Europaba postazni... (!) igy ezt kihagyom, s cipelem magammal a dolgokat.

(ja, BOCS, HOGY A BEJEGYZES EGYSZERCSAK MEGSZAKADT, de LEFAGYOTT A GEP, s mar amugy is keso volt, igy gondoltam, legkozelebbre hagyom a befejezeset. Ami ma estig varatni fog magara. Mivel meg csak 1.44 van itt, megyunk ebedelni, meg ezer dolgot intezni. AMugy sikeresen megjottunk a Macchu PIchu turarol, de errol majd ma este irok)

Folytatando a penteki nap leirasat :
Posta utan elsetaltam (szinten uj utakon) a piacra, bevasaroltam estere (a fozesre), s megebedeltem, a szokasos 2 sol-os helyen a piacon. Kozben Laura Pausini szolt (igen, kedves Monostori Jozsi, ha olvasod a blogot... :), amitol teljesen jo kedvem lett. Meg akkor is Pausinit hallgattam, mikor a 2 sol-os kb 1 liternyi frissen csavart vegyes gyumilemet kortyolgattam.

Majd visszasetaltam a foterre, s mit latok, hallok? Buli van a varosban! Sajnaltam, hogy egyedul kellett ezt csodalnom, szegeny Galien meg kozben az agyat nyomta.
A kornyekbeli iskolak, falvak diak- es iskolai csapatai vonultak fel helyi nepviseletben, betanult tancot eloadva.



Mikor 2 korul odaertem, mar mehetett vagy feloraja, s ahogy a foutat neztem, egesz napos programnak igerkezett. Bamultam egy darabig, fenykepezgettem, majd felsetaltam a szallasunkra megnezni, hogy van kedves utitarsam...

Hat aludt, eleg rossz borben, de vegul eletet leheltem bele, s elindultunk delutan vege ele le a foterre. Bamultuk meg picit a felvonulast, ami az egesz foteret hatalmas zenelo-tancolo kavalkadda valtoztatta, majd elindultunk az irodaba, ahol agytagitast tartott az idvez a holnapi indulashoz. Ill megismerhettuk utitarsainkat is.
Agytagitas utan haza fozni, krumplipure, keves csirkemellel, salataval...fincsi lett.
Utana jo nagy alvas, koran agybabujas, mivel masnap reggel 5kor ebreszto!

1 megjegyzés:

Verocs írta...

Először is jobbulást Galien-nek!!!

Ha már sikerült stikában fotót csinálj a szép kis templomban, mi is szeretnénk látni! Főleg az egy darab fából kifaragott gyönyörűséges padról!

Végül pedig: HOL A BEJEGYZÉSED VÉGE? Mert gyanútlanul olvasom, erre egyszer csak szó közben vége!
És most itt ülök totál kíváncsian, és izgulhatok holnapig, sőt talán még tovább, mert ugye ezt a bejegyzést asszem már 8-án elkezdted írni!

Remélem, minden okés veletek! :o)