2008. november 15., szombat

Sucre

1. kep : Sucre a kilatoteraszrol
2. kep : piac (krumplivalasztek)

3. kep : Rodriquez es Galien egy "tanyerbol" esznek
6. kep : igy keszul a fagyi : neni a jegtombot osszetori es racsorgat nemi szorpot...

Megint megszivtuk a buszozast.
1. az ulestamlat nem lehetett nagyon hatrahajtani (egyiket sem), igy aludni kenyelmesen sem lehetett.
2. nem volt wc a buszon!! 13 ora buszutat gondoltak megtenni wc nelkul!
Na ettol teljesen kivoltunk, s kb 2-3 ora mulva az egyik autopalyafizeto kapunal (vagy hol, nem lattuk pontosan a vaksotetben) kiugrottunk a buszbol, s mivel a muki azt mondta, hogy nincs wc az ut mellett, hat legugoltam a busz mellett (a mogottunk levo kamion reflektoranak fenyenel), s szepen, mint aki egyedul ul egy wc-n, elvegeztem a dolgom. :))) annyira kellett, hogy nem torodtem a fenykurtolo kamionossal sem.
Persze kiszallni a buszbol nem volt egyszeru, mert az emeletes busz lenti reszen ultunk, ahol nem volt kilincs az ajton, igy kettonknek kellett dorombolni vadul, mire meghallotta a sofor, hogy valaki ki akar "torni", s kinyitotta az ajtot!
Nem tudom, mi lett volna, ha balesetet szenvedunk, vajh' ki nyitja ki az ajtot???

Egy szornyu akciofilm kenytelen megnezese utan 10 korul probaltuk kicsi fejunket alomra hajtani, de kiderult, hogy ez az ejszaka rosszabb, mint a Cusco-Puno kozt toltott.
Ugyanis nem adtak takarot, mi nem keszultunk semmivel (csak 1 pulcsi volt rajtunk, meg a polar mellenyem, amivel vegig felesben "takaroztunk"), s olyan hideg volt, hala egy torott ablaknak, amin csak ugy suvitett be a hideg szel!

Egesz ejjel vacogtunk, probaltunk osszebujni, s ugy melegiteni egymast, de ezek a poziturak par perc utan eleg kenyelmetlennek bizonyultak egy le nem hajthato buszulesen...
Eredmeny : szinte semmit nem aludtunk (szinte = kb 1 orat bobiskoltunk ossz-vissz a 13 oras uton), s jegge fagytunk.
De reggel 7kor boldogan udvozoltuk a napocskat, ami vegre besutott a buszba, melegitve szetfagyott testunket.

fel 8kor erkeztunk Sucre-ba (Sucre generalisrol elnevezett varos, Unesco vilagorokseg reszeve nyilvanitva, Bolivia del-kozepso reszen).
Elsore nem latszik, de nagy varos.
Az sem latszik, hogy mitol lett Unesco vilagorokseg resze... csak az, hogy eleg gazdag, mivel meg a kulvarosi reszrol is hianyzott a szembeotlo szegenyseg. A hazak rendezettek, bar vakolatlanok voltak.

Az allomason kiszallva, s az elso hostelbol magas ar miatt kifordulva ket nagyon szimpi emberbe botlottunk az utcan.
Akiktol megkerdeztuk, hol talalunk olcso hostelt, erre ok elkisertek a "buszmegalloig", s feltettek a 8as buszra. Igy toredekeert jutottunk be a belvarosba (mintha taxiztunk volna), raadasul meg "varosnezest" is kaptunk, mivel a busz egy piac-negyeden keresztul kanyargott, szines kavalkad-arcat mutatva a varosnak.

A jelzett hostel a piac mellett van, egybol megtalaltuk (a buszvezeto segitsegevel), tenyleg olcso, mar a tobbihez kepest, egy tiszta, de egyszeru, belso udvari, csendes szobat kaptunk a belvaros sziveben 45 bolivian-ert kettonkre.

Lepakolas (meg csak 8 ora volt), majd reggeli utan neztunk, friss kavera vagyott faradt szervezetunk.
Minden kavezo zarva, vegul a foteren talaltunk egy nagyon hangulatosat, regi penztargeppel, Edit Piaffal, majd autentikus boliviai zenevel.
Bar nem volt olcso (15 bolivian), de ettunk egy kontinentalis reggelit, igazi eszpressoval, foterre kilatassal.
Vegre megertettuk, miert is a vilagorokseg resze ez a gyonyoru varos!

Tiszta feher, minden haza gyonyoru feher, szep fa, vagy fem erkelyekkel, a 18-19. szazadbol. Egyseges arculat, rengeteg templom, sok palmafa, zold. Tisztasag, rendezett. Nagyon szep es hangulatos. Olyan kb mint Arequipa.

Reggeli utan seta, templomok, utcak, kiallitasok.... kattogott a fenykepezo, boldog mosoly az arcunkon.
Ebed a piacon (ami allitolag Bolivia legtisztabb piaca), vegre nagyobb valasztek, bar erdekes modon dragabb, mint Peruban.
Utana gyumolcssali, gyumolcsturmix - teljes a boldogsag.

Majd busszal ki a busz-pu-ra, megvenni holnapra a jegyet kovetkezo allomasunkra, Potosiba (18 bolivianba kerul a 3 oras ut), majd egy masik busszal fel a Mirador-hoz.
Azaz egy ferences kolostor elott levo kilatohoz.
Mivel a kolostor (amit meg akartunk nezni) meg zarva volt, igy kiultunk a MIrador alatti hangulatos kavezo kertjebe.
Na ez volt az igazi szieszta!
Nadfedeles napernyok, fabutorok, alattunk a feher varos!
Igazi kaveval, kartyaval toltottuk a kovetkezo egy orat.

Majd kezdett beborulni az eg, erre bemenekultunk az idokozben kinyitott kolostorba.
Itt egy 1500 eves (!) cedruson, s 3 gyonyoru kerengon kivul szep olajfestmeny-gyujtemenyt lattunk, faragott fapadokat a templomban, stb...

Majd elkezdett csepegni, de mi szep lassan lesetaltunk a buszhoz (egy ujabbhoz - megjegyzem, eleg egyszeru busszal kozlekedni. Mindegyikre ki van irva a vegcel, plusz az emberek is segitokeszek. S csak 1,5 bolivian az ut), s ezzel kb 10 perc alatt visszaertunk a hostelunkhoz.

A hostel udvaraban van egy papagaj, Rodrigez, szabadon, vele jatszottunk egy ideig, nyugis fel ora jott, majd internet felderitese.

Eztan majd vacsora jon, valami olcso helyen, s koran lefekves, mivel a kavek ellenere is egnek a szemeink az almossagtol.

Verocs írta...

Mindig azt hiszem, hogy már nem lehet felúlmúlni az eddigi buszos sztorikat, de aztán mindig sikerül meglepjél!!!