2008. november 3., hétfő

Cusco

perui josno kliensevel :)

Ez a mi negyedunk, a San Cristobal negyed, fent a templommal, valahol kozepen a mi hostelunkkel...

Mindket kep a Plaza des Armas-on keszult

Tegnap szuper napunk volt (ismet).
Delelott kavekereses, meg masik szallas kereses (a Routard altal javasolt San Cristobal Hospedaje-ba mentunk, s nagyon bejott). Majd atvittuk a nagyhatit az uj szallasra, s elindultunk felfedezni Cusco-t. Csodas varos, tele gyonyoru templomokkal (egyelore csak kivulrol neztuk meg), fantasztikus kovacsoltvas es faragott fa erkelyekkel, loggiakkal, 18-19. szazadi, lepukkantsagukban is szep hazakkal. Az utcak elnek, jo hangulat van mindenutt.

Delben elmentunk a piacra. Ez az elso piac, ahol nincs budos (rohadt husszag), viszonylag tiszta, s evesre ingerel. S hatalmas. Az elso sor csak friss gyumolcs-juice keszitok pultjaval tele. Az ember fizet egy pohar frissen csavart barmilyen gyumi-koktelt, s kb 3at ihat 3 sol-ert (egy dollar), azaz addig ihat, ameddig bir, mert mindig ujratoltik a poharat... irto jo.
Hatul meg vegelathatatlan sorokban kajakeszitok. 2-3 solert tok jol meg lehet ebedelni. PErsze putri, s keves turista van itt (csak az olyan bevallalos hatizsakosok, mint mi), de jo a kaja, friss, mi kell meg?

Utana vettunk estere zoldseget (paradicsom, hagyma, fokhagyma, curry, s.repa, borso), minden nagyon friss, s mindezt masfel solert. Plusz hozza suritett tej (tejszin hijan ezzel csinaltuk a szoszt), mivel a hostelban konyha is van. Igy olcsobban kijovunk, elhataroztuk, hogy Cusco-ban minden nap delben a piacon eszunk, s este fozunk.

Delutan setalgatas, majd szobank elfoglalasa. S mivel a szallas egy regi negyedben fekszik, a domboldalon (San Cristobal negyed), ami meg eleg szegeny, s felfedezetlen a turistak altal, igy tok olcson, 15 sol/foert kaptuk a szobat, amiben reggeli is van. S mivel domboldalon van a regi, hangulatos belsoudvaros haz (tele viragokkal), igy a teraszarol egesz Cusco-t belatni! 5 csillagos kilatas, s a szoba is tiszta, korrekt, teljesen felujitott furdoszobaval! Plusz a konyha, szoval 15 solert fejedelmi.

Delutan vegen a teraszon kartyaztunk, neztuk a varost, ahogy a lenyugvo nap sargas-narancsos fenyeben furdik, a korulotte levo hegyeket, a felhoket... csoda szep volt.

Aztan 6ra lesetaltunk a Plaza des Armas-ra (ugyebar a foter), ami tolunk 5 percre van. Mivel itt volt randink Carlos-szal, Galien anyukajanak regi ismerosevel. Delelott felhivtuk, s o rogton belement egy esti randiba.
Carlos idvez, egesz jol beszel franciaul, s nagyon kedves volt, beultunk egy elokelo kavezoba a foteren (ahova mi magunktol sporolas cimszo alatt be nem ulunk), finom capuccino mellett beszelgettunk (ill eleinte foleg ok, G. anyukajarol). Sok hasznos infot is mondott, foleg a Szent Volgy felfedezesevel kapcsolatban.

Aztan fel 8 fele elvaltunk, a varos mar szepen kivilagitva (mivel 6kor megy le a nap, eleg gyorsan), s felsetaltunk szallasunkra. MEgfoztuk a vacsit, ami isteni lett (nagyon elvezem, mikor egy ferfi foz, s G. kezeben olyan jol all a kes, meg egyaltalan, tok jo kajat csapott ossze. En csak a keze ala dolgoztam, de igazabol az o erdeme a vacsi), majd felmentunk a teraszra megenni. Alattunk a csodasan kivilagitott varos.... nem ragozom, romantikus volt es szep! :)

Aztan hatizsak osszepakolasa, merthogy masnap (azaz ma) reggel indulas az inkak Szent Volgyebe, Carlos javaslata szerint, mivel Pisac-ban nagy vasar van vasarnap.

Kepeket majd Cusco-ban toltok fel kedd este (valoszinuleg, ha idoben visszaerunk Cuscoba), mivel ide csak a kishatival jottunk, s a kabelek a hostelban maradtak...

Verocs írta...

Ez aztán a fejedelmi élet!
Gyümilé orrvérzésig, szuper szállás kilátással, és fogadok, még melegvíz is volt!, terasz, saját idvez, saját szakács...
Nem semmi!
Tudsz ám élni! (És ha esetleg úgy hallatszik, hogy irigykedek, akkor .... jól hallatszik!)